Sveriges genom tiderna bästa fotbollsspelare

oktober 5th, 2016

Trots att Sverige är ett relativt litet land så produceras väldigt många bra fotbollsspelare här i kalla Norden. Den absolut bästa genom tiderna är Zlatan Ibrahimovic vars meritlista nästan börjar bli för lång för att få plats på papper. Han har spelat i Malmö FF, Ajax, Juventus, Inter, Barcelona, Milan, Paris SG och nu år 2016 i Manchester United. På klubblagsnivå har han och hans lag tagit hem första platsen i nästan varenda liga han spelat i. Han har varit ligamästare i Holland, Italien, Spanien och Frankrike samt vunnit skytteligasegrar i Italien och Frankrike. Han har vunnit såpass mycket med sina lag att han nu inte endast klassas som Sveriges bästa utan Norden och Skandinaviens bästa spelare genom tiderna. Zlatan har nio guldbollar, vunnit Jerringpriset samt vunnit FIFA Puskás Award 2013. Han har även blivit Årets spelare i Serie A hela tre gånger.